Monday 23 January 2012

2 mati lemas, 1 kritikal, 3 terselamat!!

Pada hari ini, ak punya aktiviti , men bowling je ngn fmly aku,, tp , hari ni aku sgt geram,, haha,, sbb aku sedang demam,, n aku kalah dalam permainan bowling,,,, haaaaa,,, 


xpew.. demam2 pn ak tetap nk menaip ini blog,, aku ada baca utusan harian arini, terkejut jgk la sbb terbaca tajuk ni `


" 2 mati lemas, 1 kritikal, 3 terselamat "


Mereka yang meninggal dunia merupakan adik- beradik tiri iaitu Mohd. Saiful Mohd., 11, dan Mohd. Zaiful Abu Talib, 13.
Dalam kejadian pukul 4 petang itu, seorang lagi daripada mereka yang terselamat dilaporkan kritikal dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di sini manakala tiga lagi dirawat di wad pesakit luar.
Kesemua enam anak saya mandi di pantai tersebut. Sedang asyik mandi, tiba-tiba mereka dipukul ombak menyebabkan tiga daripadanya lemas.


SEORANG lelaki dipercayai ahli keluarga mangsa bertungkus-lumus memberi bantuan kecemasan kepada kanak-kanak yang lemas di Pantai Sepat, Kuantan, semalam.

Daripada Tragedi ni,, saya sebagai seorang yang prihatin ingin menyarankan agar semua ibu-bapa perlulah kawal dan jaga anak-anak mereka,, nasihat saya, sekarang ni musim tengkujuh,, jadi, elakkan la daripada bermandi di laut,, renung2kan.. dan selamat beramal... 

*sumber daripada utusan harian.

No comments:

Post a Comment